torsdag den 7. april 2011

Test #4: Sandwichrugbrød fra Schultstad



Jep, kendt fra TV, så det skulle jeg selvfølgelig smage - denne mutation mellem rugbrød og franskbrød, som skulle give evner til at rive døre af køleskabe. Og egentlig passer det ikke helt ind i min test, for kære venner, det her er helt klart mere et franskbrød end et rugbrød.

Brødet er blødt, uden rigtige kerner. Godt nok er det brunt, som rugbrød, men det er bagt med en del hvede for at blive så blødt. Konsistensen er præcis som franskbrød, men farven og navnet giver selvfølgelig en god samvittighed. Eller sådan har jeg det i hvert fald; jeg vil rigtig gerne spise hvidt brød, fordi det er lækkert, men for mig er det en weekendting, og rugbrød er til en anden lejlighed. Sandwichrugbrødet er et kikset forsøg på at imødegå de to helt forskellige brødsituationer.
Til gengæld lykkedes det mig at få det bedste ud af det her racekryds. Jeg ristede det og puttede ost og skinke imellem, altså som en toast. Det fungerede mega godt, fordi rugbrødstoasten tit er sådan lidt....ja man vil bare hellere have den med helt hvidt toastbrød (deraf navnet, jo!). Med sandwichrugbrødet får du en toast med mørk kant, og stadig mulighed for at trykke den flad og toast-formet i en toaster, hvis du har sådan en.

Som man måske kan se må dette billede, falder brødet let sammen som et franskbrød. Som rugbrød får det 0 ud af 10, men med blik for den udmærkede funktion som et alternativt toastbrød får det altså 3.

I øvrigt kan jeg se, der er ved at være en overvægt af Schulstadbrød, det er ikke med vilje, men de dominerer altså brødhylderne ret hårdt i DK. Næste anmeldelse bliver fra et andet mærke, promise!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar