fredag den 1. april 2011

Test #1: Schulstads kernerugbrød

Så skal det første rugbrød testes, og vi har i et par dage gået og gnasket i Schulstads kernerugbrød herhjemme. Så længe at det faktisk er lidt uretfærdigt, fordi brødet har ligget i en tre-dage. Nogen har sikkert købt tre pakker på en gang.

Rugbrødet er udstyret med det grønne nøglehul og et andet logo, der siger "vælg
fuldkorn først". Derudover er det uden konserveringsmidler og uden stråforkorter - det lyder jo meget godt. Hvis man kigger på en skive rugbrød ser det lidt kedeligt og
ensformigt ud. Der er ikke andre former for kerner end rugkerner, derfor synes jeg, navnet "kernerugbrød" er ret misvisende, der kunne godt have været lidt forskelligt i. Hvis man stikker snuden ned i posen lugter det af det, jeg fodrede min hest med, da jeg havde sådan en. Heste-rugbrød eller hunde-rugbrød som vi altid har kaldt det derhjemme.

Og så er der smagen. Meget klassisk køberugbrødssmag. Det har en ret sur eftersmag, men ellers bare bagt rug, sådan set. Igen er jeg nødt til at understrege, at netop denne pose måske har stået åben i 3 dage, og måske har der været en mere bemærkelsesværdig smag tidligere.

Jeg vil give dette rugbrød 2 ud af 10 mulige point.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar