tirsdag den 5. april 2011

Test #3: Multikernerugbrød fra Schulstad


"Levebrød er bagt til dig, der ikke vil gå på kompromis med din naturlige, sunde og fedtfattige livsstil. Levebrød Multikernerugbrød er fyldt med så mange fuldkorn, at 2,5 skive er nok til at dække dit daglige fuldkornsbehov."

Sådan skriver Schulstad bag på alle sine brød med mærket 'levebrød', som vi efterhånden har kendt til nogle år. Fuldkorn er hot. Og så kunne jeg skrive en hel masse om den moderne tendens - back to basic, Bonderøven, sten i maden og sådan noget. Men jeg holder mig til den her skive udmærket brød fra Schulstad.
Brødet er først og fremmest meget mildt i smagen. Nærmest en smule sødt. Der er tilsat bygmalt, måske er det det, der søder. Igen har vi her et kernerugbrød, der ikke har andre former for kerner end den klassiske rugkerne. Man kan skimte en smule brændthed på toppen af skorpen, det synes jeg faktisk er lækkert. Lidt crunchy, og minder en om, at det her faktisk engang har været i en ovn, og ikke altid på en hylde i en butik.
Butikken var i dette tilfælde Kiwi, hvor al brød fra 'levebrød'-brandet koster 13 kroner hele ugen. Jeg købte også et andet, som jeg vil vise jer en af dagene.

Multikernebrødet får 7 stjerner ud af 10 mulige.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar